Monday 7 October 2013

Patut la Collagen Shaklee ni BERKESAN.....

Assalamualaikum...

Sibuk, kelam kabut, huru hara dibuatnya bila sebut Collagen Shaklee ada promotion. Mana taknye beli 6 kotak percuma 1. boleh beli banyak-banyak lepas tu simpan buat stok ataupun beli banyak-banyak dan share dengan kawan-kawan atau adik beradik. harga 6 kotak dibahagi dengan 7, harga sekotak lagi la murah kalau camtu, + FREE membership..nak tau camne FREE membership tu kena tanya Rahmah ye sebab entri kali ni Rahmah nak cerita pasal BESTTTNYA Shaklee Collagen Powder (SCP). sebab SCP ni sangat lain daripada yang lain, pendek kata sangat berkesan....

  • Apa itu Collagen?????


Collagen ialah tisu penyambung yang membantu dalam mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi dan saluran darah.

KULIT- LEBIH kurang 72% daripada kulit adalah Collagen.

MATA- kornea juga adalah Collagen

ORGAN DALAMAN- kornea melindungi organ hati, perut, jantung, paru-paru, saluran darah, sel otak dan lain-lain.

TULANG- 80% tulang adalah Collagen.

  • Apa yang membezakan COLLAGEN jenama lain dengan SCP???


Perbezaan dari segi:

1) MOLEKUL

Keistimewaannya terletak pada jisim MOLEKULnya yang rendah- SCP mempunyai jisim molekul 1000 Dalton sahaja berbanding jenama lain yang mempunyai jisim molekul lebih dari 300,000 (jisim molekul biasa), dan 3000-5000 Dalton (jisim molekul rendah).

Lebih Rendah jisim molekul, maka lebih baik penyerapan Collagen tersebut dan kesannya lebih cepat.





2) diperbuat daripada SISIK Ikan Merah (sumber Collagen yang Lasak).

Ikan merah hidup secara bebas dalam lautan sedalam 5000m  di bawah keadaan lautan yang bertekanan tinggi, lebih sukar bagi ikan yang biasa untuk hidup.

Ikan merah ini boleh menahan tekanan sehingga 20 paun, bertelur dan hidup dengan bebas di dalam lautan dalam yang ciri inilah yang menjadikan ianya sumber Collagen yang sangat lasak.

LAGI kelebihan yang ada pada ikan merah:
  1. sangat lasak dan elastik;
  2. kepaduan sel yang sangat tinggi;
  3. tinggi kapasiti dalam mengekalkan kelembapan
  4. jisim molekul yang sangat rendah





3) TUJUH bahan utamanya termasuk ekstrak biji benih Camellia Japonica, ekstrak Pfaffia, Kolagen Ikan, ekstrak kerang-kerangan laut, Lactobacillus acidophilus, Vitamin C dan Vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen dan menyokong kecantikan kita dari dalam ke luar.

huhuhu..rasa macam belajar subjek sains la pulak, tapi sains ni la sangat penting untuk kita tau bagaimana SCP ni dihasilkan...bukan dihasilkan dalam sehari dua, ianya mengambil masa supaya sesuatu produk yang Shaklee keluarkan SELAMAT dan BERKESAN. kajian sains yang begitu teliti membolehkan SCP ni dihasilkan dengan ciri-ciri yang terbaik berbanding collagen-collagen lain di pasaran.

SCP ini memang sangat ringan molekulnya dan disebabkan molekulnya yang ringan inilah membuatkan SCP sangat cepat menyerap di dalam badan. apabila diserap dengan cepat, kesannya juga CEPAT...in sha allah dengan izin allah.

p/s: sebelum ambil collagen, sila ambil tau sedikit latar belakang collagen tu sebab collagen ni ada pelbagai jenis. pilih collagen yang hanya berkesan dan selamat je.

Write with LOVE and PASSION
~Rahmah~
SKIN EXPERT

Terima Kasih Sudi Singgah Blog Ummi Amni~Haziq

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...