Monday 4 November 2013

SHAKLEE: Nak ambil berapa vitamin baru nak nampak cantik?

Assalamualaikum.....


Huhuhu..soalan cepu mas ni....berapa banyak anda ambil bergantung kepada masalah yang anda hadapi. Tak semestinya ada masalah kesihatan je boleh ON vitamin ni. Contohnya anda nak ambil vitamin untuk dapatkan kulit yang sihat. Vitamin E atau C atau Vivix atau B Complex atau Collagen, atau GLA sudah memadai. Pilih 1 je. Tapi yang selalu saya suggest itu adalah terbaik, 2 atau lebih vitamin yang ada di dalam satu set tu untuk mengoptimumkan kesan vitamin terhadap kulit.

Contohnya kalau anda ambil Vitamin C satu je, kesannya mungkin dalam masa 2 atau 3 bulan berbanding dengan Vivix atau Collagen. Vitamin C membantu meransang penghasilan collagen pada kulit kita. Selain tu juga vitamin C ni ade manfaat-manfaat lain seperti menguatkan imun system badan, memerangi cancer,menstabilkan tekanan darah dan sebagainya.

TAPI vivix dan Collagen ni dicipta khas untuk melambatkan proses penuaan. MATLAMAT UTAMAnya ialah untuk meremajakan kulit dan anda juga akan dapat benefit-benefit lain contohnya paras kolestrol, darah, gula akan kembali stabil, sakit sendi, sakit belakang, sakit lutut akan beransur lega.

Ni testimoni pengguna yang berpuas hati dengan set yang diorang ambil. cuba perhatikan, ada yang ambil 1 jenis, 2 jenis, 3,4 jenis pun ada.



Ambil ESP sahaja
ESP + GLA je
ESP + Vita E

Ayu Raudhah ambilVivix

Ambil ESP + vita E + dan Alfalfa
Ambil Set Kurus + ESP (4 jenis Vitamin)
Testimoni GLA utk cyst


Banyak kan testimoni? ade yang ambil 1, ade yang ambil banyak. semuanya berkesan. bergantung kepada kondisi badan seseorang tu. ade yang express ade yang ambil masa skit.

Walau berapa pun yang anda ambil, mesti ingat undang-undang ataupun rules makan vitamin ni. Mesti FOLLOW. Sebab tu ade yg ambil vitamin tapi tak memberi kesan.

1. kena ambil air masak sekurang-kurangnya 3L sehari.

***jangan minum air manis sebab air manis boleh meningkatkan kepekatan darah dan kegemukan.

2. Jangan ambil vitamin dalam kuantiti yg banyak sekaligus.Penting ambil vitamin dengan aturan yang saya bagi.

***ade setengah org dia takut terlupa ambil vitamin, telan 5,6 jenis sekaligus dalam satu masa.tak boleh!!! mengganggu penyerapan vitamin-vitamin tu.

3. Elak / kurangkan minum minuman berkafein. Ianya boleh mengganggu proses penyerapan vitamin ke dalam tubuh kita. Rugi jela beli vitamin mahal-mahal tapi tak berkesan. 

*** Boleh minum kalau nak jugak tapi jangan ambil 1,2 jam lepas ambil vitamin.

Tula serba sedikit tentang peaturan dan cara-cara ambil vitamin. kesimpulannya, beli vitamin ikut kemampuan sendiri dan ikut rules2 tadi tu untuk mengoptimumkan kesan terhadap badan anda walaupun anda ambil satu vitamin je.

opssss!!! sebelum terlupa-sel-sel kita memerlukan masa selama 90 hari atau kurang utk bertindak balas dgn vitamin yg kita ambil. so jgn cepat give up.

Regards,
~Rahmah~
Write with Love and Passion 

Terima Kasih Sudi Singgah Blog Ummi Amni~Haziq

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...