Sunday 5 January 2014

Set Berpantang Shaklee (Normal dan Ceaserian)

Assalamualaikum..


Apa khabar ibu-ibu, kakak-kakak yang saya sayangi dan didoakan segala kebaikan. saya faham, mesti ada yang tengah survey-survey harga set bersalin, lulur mandian, apa nak makan utk dalaman, apa nak sapu untuk luaran kan....????


kalau tanya saya bab lulur2 badan ni saya tak leh nak tolong, kalau saya dalam pantang kat kampung memang mandi air daun kayu, daun sireh dsb. kalau bab vitamin ni saya pakar la.

Makan vitamin ni bukan waktu pantang je. hari-hari pun kena amalkan. untuk set berpantang ni sangat disarankan untuk set berikut. set ni bukan untuk berpantang je, banyak fungsi dia. memandangkan ni topik berpantang, saya cerita kebaikan dia yang related untuk berpantang jela okay...

Vitalea
Multivitamin yang mengandungi 28 jenis zat mineral yang diperlukan oleh badan. Sebagai pelengkap kepada kekurangan nutrisi kerana dalam tempoh berpantang kita juga akan berpantang beberapa makanan. menghasilkan sel darah merah dan menambah kembali darah yang hilang sewaktu bersalin dengan cepat.
B Complex
Vitamin yang dilengkapi dengan Vitamin B1, B2, B3, B6 dan B12 serta asid folic. memberikan tenaga kepada ibu berpantang yang biasanya lesu, pucat, letih dan juga baik untuk kecantikan ibu dan mengawal stress yang biasanya dialami oleh ibu-ibu bersalin.
Vita C
Satu biji vitamin C bersamaan dengan 7biji buah oren. sangat baik untuk kesihatan kulit kerana vitamin c meransang pembentukan kolagen dan membekukan darah dengan baik. baik untuk kesihatan dan penjagaan luka kerana kulit yang sihat menyumbang kepada peyembuhkan luka dengan bantuan zinc.
Zinc
Zinc ni diformulasi dengan ekstrak bali untuk penyembuhan luka bersalin. Zinc baik untuk menyembuhkan luka dengan cepat. juga untuk mencegah keguguran rambut.
Alfalfa
Alfalfa ialah tumbuhan yang mempunyai akar yang mengunjur ke bawah sedalam 6 meter untuk menyerap zat dan mineral di dalam tanah. daunnya pula mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi. sangat baik untuk wanita kerana membaiki dalaman wanita seperti mengecutkan dan menguatkan rahim, mengurangkan masalah keputihan, merapatkan semula keintiman selepas melahirkan anak, sebagai milk booster bagi ibu yang menyusukan badan dan menurunkan berat badan.
berikut ialah testimoni set berpantang SHAKLEE.
luka bersalin sembuh cepat
Bersalin ceaser

susu badan banyak
Mesra bayi dan susu bertambah

kurus lepas melahirkan anak
Jahitan ceaser cepat sembuh dan kurus.

Cara pengambilan vitamin akan diberikan kepada ibu dan dipos bersama set bersalin ini. untuk set ini hanya berharga RM366.25. set ni tahan sampai 4 bulan ye. vita c sampai 6 bulan. berbaloi tak dengan harga??? Sila PM rahmah untuk harga yang lebihhhh murah. 

*** set ni sangat mesra untuk ibu yang menyusu baby sebab tak panas, jika baby ada jaundice, jangan start alfalfa dulu.jaundice dah baik baru ambil alfalfa.

Tips: susukan bayi dengan susu ibu juga memberi manfaat kepada ibu untuk lebih langsing dan mengecutkan rahim.

Regards,
~Rahmah~
Write with Love and Passion 

Terima Kasih Sudi Singgah Blog Ummi Amni~Haziq

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...