Wednesday 22 January 2014

Sabar itu INDAH dan MANISSSS sangat.

Assalamualaikum.

Topik harini ialah sabarrrr....tapi ape kena mengena dengan testimoni kat bawah tu ye???? hehehe..sabar la. meh saya terangkan..Sabar ni berkisar pasal Shaklee. Ambil supplement Shaklee ni kenala sabar, kena istiqamah, kena betul-betul ikut aturan makan.

Sebab Shaklee bukan dadah, bukan macam ubat ponstant. ambil sekali dua pastu tak payah amik dah. Perbezaan ketara supplement dengan ubat ialah ubat ni dicipta khas untuk menyembuhkan penyakit. TAPI supplement ni ialah satu MAKANAN TAMBAHAN. Kenapa tambahan??? kenapa bukan tolakan??? hihi loyar buruk plak.. sebab ia berfungsi untuk menambah nutrisi dalam badan kita, mencukupkan apa yang tak cukup. 

Badan kita ni boleh menghasilkan Vitamin C, Collagen dan lain-lain dengan sendiri tapi kenapa kita tetap makin hari semakin tua. cuba compare dengan orang yang amal supplement, makin hari makin cantik kannn??? kalau tak cantik pun, makin hari makin sihat..bukan semua orang amik vitamin utk kecantikan semata-mata tapi untuk kesihatan badan, mata, tulang dan sebagainya.

Next Question. Camne kita nak tau badan kita ni cukup segala nutrien ke tak? salah satunya pergila buat ujian tahap kesihatan. Check overall, nanti doctor akan advise kita cara pemakanan yang betul setelah result kita keluar. kalau doktor yang pro vitamin, dia suggest la amik vitamin...kalau yang tak bertanggungjawab tu, dia bagi result dan cakap ok cik boleh balik...

Jom study testimoni kat bawah ni..

amalkan vitamin
Sabar untuk 4 bulan pertama konsisten ambil Vita e dan GLA

shaklee berkesan
3 bulan untuk kurus dan cantik

vivix untuk mak ayah
3 botol VIVIX

Ini gambar ayahnye!!! Vivix memang si tonik ajaib.
Dari testimoni-testimoni kat atas ni, ade tak yang amik supplement sebulan je terus ok? ade, memang tak dinafikan. keberkesanan tu bergantung kepada badan masing-masing. ade yang ambil Lecithin sebulan terus ok, turun berat 2, 3 kilo. 

Testimoni kat atas ni semuanya mengambil masa...ade yang 3 botol Vivix baru nampak kesan, 3 bulan baru nak kurus. ade yang 8 bulan baru nak kurus pun ade. tapi dia YAKIN dan SABAR. sebab tu manissss sangat hasil dia.

Saya bagi contoh, penyakit kencing manis, darah tinggi, kegemukan semua tu jadi sekelip mata ke? makan manis hari ni esok dapat diabetes terus. Makan berminyak, berlemak harini, esok dah dapat sakit jantung. tak kan??? ambil masa kan??? penyakit nak datang pun ambil masa, nak sembuh pun ambil masa juga. kalau makan supplement harini esok terus sembuh tu memang ajaib tuhh!!! miracles from allah.

Apa- apa pun. rules amalkan vitamin ni mesti minum banyak air, air kosong ye. kalau minum air pun tak boleh, jangan nak datang kat saya nak complain nape tak berkesan, nape naik jerawatsss. minum air 3 Liter sehari dulu then baru boleh complain nape makin banyak jerawatss semua tu.

5 Keys of Healthy Lifestyle. 
Kadang-kadang ada terjadi healing crisis, ade setengah akan sakit2 badan. biasalah tu, badan kita akan bertindak balas dengan vitamin dulu. dah berapa lama badan kita tak diservis, usus kita tak dicuci. usus ni tempat datang penyakit tau. bukan saya yang cakap tapi ni dari Nabi Junjungan kita Muhamammad ya rasulullah. 

Pendek kata kalau kita sabar allah akan bagi ganjaran kat kita, berita gembira buat kita. kalau kita complain tu complain ni, tak sabar-sabar memang sia-sia jela..lepasni saya pun nak kena banyak bersabar lagi ni..sabar dalam semua aspek ok, bukan dalam soal supplement je.

ok babai, semoga bermanfaat untuk anda ye!!! yang baik amalkan, yang buruk jangan ikut ye.**Love Shaklee**

Regards,
~Rahmah~
Write with Love and Passion



Terima Kasih Sudi Singgah Blog Ummi Amni~Haziq

3 comments:

  1. Setujuuuu sangat...bkn mkn sebotol dh nk expect immediate effect..kan.. kena sabar byk2..

    ReplyDelete
  2. Bukan senang nak menjadi penyabar..:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...