Wednesday 19 August 2015

Kena Bijak dalam Buat Pilihan

Assalamualaikum..

Harini tetiba nak cerita pasal option.. pilihan. Pilihan dalam hidup kita. Sambil-sambil saya drive saya dapat ilham nak tulis topik ni. Saya share sikit eh kat sini.

Hari-hari kita buat pilihan dalam hidup kita,betul tak?

Kita kat tempat kerja pagi2 dah fikir,nak makan ape ye harini. Yang suri rumah pun sama,nak masak ape harini. Semalam dah masak ayam. Nampak tak kita sedang buat pilihan?


Samala jugak dalam hidup ni...kita boleh pilih sama ada kita nak kerja jadi org bawah selamanya sampai pencen. Nak tak kita ada pilihan utk lepak2 time org sibuk pergi kerja? Nak tak kita joging kat taman tasik time org bersesak-sesak dalam traffic jam?

Kenapa kita santai-santai time org lain sibuk urusan kerja 9am-6pm? Sebab kita ada pilihan.

Macam mana nak dapat buat pilihan macamtu? Seronok kan?

Saya nak share apa yg Shaklee offer utk kita dapat enjoy 'bersenang lenang' di rumah time org lain struggle harap bonus dari company,dari jabatan masing2,di saat org lain kena maki hamun dgn bos,di saat org lain kena tinggal anak di taska dan sebagainya. 

Kalau tanya saya,saya memang recommend bisnes ni utk kaum2 ibu.. jom baca SINI JOM



Mula2 kita buat part time dgn shaklee kemudian buatla pilihan kita. Kalau income dgn shaklee lagi lebat, kita pecat bos kita. Tu pilihan yg kita ada.

Dah ramai grup shaklee saya yang full time buat shaklee je. Kerja professional pun dorg dah tak heran sebab income Shaklee lagi lebat. Seronok kan?



Barisan grup yang hebat2 dapat membimbing yang masih merangkak dan bertatih

Nak tau Shaklee ni boleh jamin kita sampai kita tua/pencen ke tak jom la try. Baru kita nampak sistem dia. Shaklee ni siap boleh diwarisi oleh anak cucu kita lagi.



Shaklee ni unik. Unik sangat. Kalau tak reti berbisnes pun akan pandai. Sebab kita akan dibimbing. Takde paksaan utk buat sale. U nak income u buat. U tak nak u duk diam2. 




Kalau nak ubah nasib,tak nak kais pagi makan pagi lagi jomla join. Takkan kira masih nak fikir dua kali lagi sedangkan gaji kita sekarang ni nak dibandingkan dgn harga barang sekarang ni tak tau la nak ckp..memang macam takde nilai dah kalau bawa rm50 ke pasaraya.

Ok sekian dulu ye. Ingat,kita ade pilihan kalau kita pandai buat pilihan dalam hidup kita.

Regards,
Rahmah
Write with love and passion



Terima Kasih Sudi Singgah Blog Ummi Amni~Haziq

4 comments:

  1. Betul ramai yg dah berjaya membina kehidupan dgn business ini.

    ReplyDelete
  2. mudah-mudahan dimurahkan rezeki sentiasa. bw ke sini semula. hehe. salam kenal :)

    ReplyDelete
  3. Moga Rahmah akan terus sukses dan dikurniakan rezeki berlipat ganda :)

    ReplyDelete
  4. semoga terus maju jaya., aminn ;p

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...