Monday 10 August 2015

Beza Kulit Wanita 30an, 40an & 50an.


Assalamualaikum...

Entry kali ni kita compare-compare skit bleh???

Maklumla utk diri kita juga kan? Tau2 dah tak cantik,padahal kita tak sedar proses penuaan tu berlaku hari demi hari. 

Kalini saya petik dr Berita Harian 7.5.2012..jom baca keadaan kulit kita jom.

Pakar kecantikan Dr Rushmini Maris Ismail, berkata penjagaan kulit wajah tidak seharusnya dimulakan sebaik saja ditimpa masalah kulit sebaliknya perlu dicegah dari awal.

Jelasnya, wanita lingkungan usia 30-an mengalami masalah kulit kering dengan tekstur kulit tebal dan pigmentasi akan berlaku hingga menampakkan tona kulit tidak sekata. Mereka juga terpaksa berhadapan dengan masalah kedutan dan kekeringan di kawasan mata. 


“Berbeza pula mereka yang berusia 40-an, kekeringan kulit akan berlaku lebih jelas dan garisan penuaan lazimnya berlaku di sekitar bibir dan mata. Kawasan mata juga akan tampak bengkak berikutan perubahan hormon atau berlakunya proses menopaus. Kekurangan kolagen juga menjadikan kulit lebih sensitif dan kering.

“Seiringan itu, kulit juga mula menunjukkan tanda bintik kemerahan, kekasaran dan kehilangan seri akibat kekeringan melampau. Oleh itu, mereka perlu mencari penyelesaian bagi mengembalikan kelembapan pada kulit.

“Perkara sama juga berlaku pada wanita berusia 50-an, cuma keadaannya lebih ketara memandangkan mereka sudah melepasi garisan berlakunya menopaus. Kulit menjadi lebih nipis dan hilang kekuatan kerana kekurangan keanjalan akibat penurunan penghasilan estrogen. Kulit juga mula jatuh bahkan warna kulit berubah tidak sekata akibat pendedahan sinaran matahari.


So,ape persediaan kita?ape nak ambil?ape nak pakai?

Saya syorkan VIVIX. Kalau ade bajet lebih tambah GLA dan Vita C. Trust me..korang akan nampak cantik sgt. Kulit sihat,anjal dan glowing.


Kalau niat korang amalkan vivix utk cantik,anda silap sebab anda akan dapat lebih dari tu..kesihatan dalaman terjaga dan vivix ni terbukti menyelesaikan masalah kesihatan yg kronik spt strok,darah tinggi, kencing manis, gout, cancer dan byk lagi.




Best kan? Barula berbaloi beli Vivix. Bukan utk kulit je....utk semua. Merangkumi semua aspek. 

Regards,
Rahmah
Write with love and passion




Terima Kasih Sudi Singgah Blog Ummi Amni~Haziq

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...