Sunday 1 December 2013

Minyak Ikan : Beza Jenama Shaklee dengan Jenama-jenama Lain di Pasaran

Assalamualaikum


Omega 3 adalah asid lemak penting yang mengandungi EPA dan DHA yang sangat penting untuk perkembangan memori dan menajamkan minda. 

Namun tubuh manusia tidak boleh menghasilkan EPA dan DHA ini dan kita perlu mendapatkan sumber EPA dan DHA dari sumber makanan dan juga supplement. 

Sumber EPA dan DHA yang terbaik adalah dari haiwan seperti ikan berbanding tumbuh-tumbuhan yang sukar ditukarkan oleh enzim tubuh. Tahap enzim tubuh yang bagus dapat memproses kesemua EPA, DHA, ALA dan lain-lain yang lagi yang terkandung dalam Omega 3 dengan maksima. 

Tak guna juga kita ambil makanan yang tinggi kandunga DHA, EPA dan lain-lain kalau enzim tubuh tidak berfungsi dengan baik. Jadi amat penting pastikan tubuh dalam keadaan sihat supaya kesemua zat dan nutrien dari makanan dapat diserap dengan baik. 


Kelebihan Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee:

 1. Minyak Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee diesktrak
dari ikan laut dalam dan berair sejuk (sardin, mackerel, herring dan anchovies) 


2. Tidak dihasilkan dari minyak hati ikan yang mengandungi 
toksik. 


Qualiti tiada Tandingan

3. Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee mengandungi 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan


4. Sangat berbeza daripada produk omega 3 di pasaran kerana Omega Guard Shaklee satu-satunya minyak ikan omega 3 paling tulen, lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA


5. 1 kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA.


omega 3
Omega 3 atau Lemak Ikan ????

6. Omega Guard Shaklee dihasilkan daripada kaedah ultratulen bergred farmaseutikal berteknologi terkini 


7. Kaedah utlratulen adalah proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengektrak omega3 yang tulen dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB.


EPA DHA
Sebab Kenapa mesti pilih Shaklee Omegaguard !!!

Banyak bezanya kan???...memang banyak minyak ikan di pasaran, tetapi please cari yang betul2 terbaik ye..sama jugak macam laksa, asam pedas. ramai je yang jual, tapi yang sedap dan bersih tu susah nak cari. yang sedap tapi tak berkahsiat tu pun satu hal jugak..mesti salah satu kriteria miss. susah nak dapat yang buat kita betul-betul puas hati.. Kita spend duit, tak kira la mahal atau murah, tapi semua nak yang berkualiti. Saya pun pengguna jadi saya faham apa yang anda semua rasa...

Regards,
~Rahmah~
Write with Love and Passion


Terima Kasih Sudi Singgah Blog Ummi Amni~Haziq

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...